woensdag 15 januari 2014

Day 15 of 365 #2014 Vrije dag. Leer dag.

Iemand steelt mijn bed. Fijn.

HALLO JUMBO. HALLO BLAUWE OGEN

Sorry dat ik zo creepy kijk.. wow.. HASHTAG SELFIE


Ohja.. gordijnen overplaatsen. Dat betekend dat
ik dus nu géén gordijnen meer heb. 

Michiel kwam dus naar mij toe om te leren. We waren dus veel te laat ons bed uit. Natuurlijk.. En daarna gingen we boodschappen doen. Lopend naar de Jumbo (het regende) en vervolgens eten. Ontbijt/lunch in één. We hadden italiaanse bollen met kipsaté. NOM.
Vervolgens 'leren'. Krijg ik een mailtje dat ik nog een audiogram moet inleveren, anders mag ik morgen niet mee doen aan mijn tentamen. Wist ik wel natuurlijk, maar ja.. PROCRATINATION ftw.
Anyway, ik bellen met Schoonenberg Hoorcomfort voor een afspraak. Toch apart: bellen omdat je misschien iets aan je oren hebt.. Snap je 'em? Want je moet goed kunnen horen om te kunnen bellen.. oké. Laat maar.

Ik sjeezen om 'even' een hoortest te doen. ben je met het openbaarvervoer zo 1,5 uur weg. Terwijl Gouda echt een kwartiertje weg is. Maar oké. Alles om een tentamen te mogen maken.
Dus ik naar de audicien. (zo noem je dat toch? Ja.)
'Hallo, waarom wil je een hoortest doen? Heb je ergens last van?' Ik als jong ding.. natuurlijk beetje apart, er komen vaker wat oudere mensen dan een jaar of 20 om hun gehoor te laten testen. Anyway, ik antwoord: 'Nou.. ik moet dit voor mijn opleiding doen.' 'Oh.' de man glimlacht. 'En wat voor opleiding doe je dan wel niet.' 'Ik studeer Nederlandse Gebarentaal. En ik word Tolk.' 'Oké! Ja, dan moet je natuurlijk wel goed kunnen horen.' .. ja.. niet perse, er zijn ook doven tolken. Maar dat is te ingewikkeld voor een eerste gesprek. Geef toe, ik ken de beste man net een paar minuten. Dat is duidelijk informatie die je weg geeft als je elkaar wat langer kent.
Even later blijkt dat ik een prima gehoor heb. Geen moeilijkheden. Geen vervroegde doofheid of tennitus. Ook wel oorsuizen. Heel fijn om te weten. Zou wat zijn weet je wel.. dat je zo voor je opleiding een hoortest doet, en je hebt niks door. Je luistert gewoon muziek op een normaal volume en je hebt geen buldozers in je tuin en geen schreeuwende buren en je ouders maken geen knallende ruzie, komt er zo maar uit dat je eigenlijk echt slecht gehoor hebt..
Maar dat was dus niet het geval. Ik blij. Die man niet zo blij.. ik was een potentiële klant, maar nee.. toch niet.
Ik vertelde hem, op goed geluk, dat ik dit audiogram nodig had om morgen deel te mogen nemen aan mijn tentamen Articulatie. En daarbij gaf hij mij een gratis zelfvertrouwen boost, terwijl hij me vertelde: 'Nou, je articuleert goed, hoor. Ik kan je prima verstaan.' De ironie, dacht ik.. U bent niet eens doof..
Maar ik bedankte hem. Hij vervolgende: 'En als het niks word kun je altijd in dit vak terecht.' Dus ik heb in ieder geval zekerheid dat ik een baan heb later.

Hier ga ik het toch echt bij laten. Michiel miste zijn bus nog eens.
Goede, zware gesprekken. Dunne muren in Einsteincastle en nog een kusje.

Tot morgen!

Liefs,
Hannah

1 opmerking: