dinsdag 1 november 2016

01/11

Ik zou aan het studeren moeten zijn. Maar ik ben niet aan het studeren. Ik zit al ongeveer een uurtje of 3 in de studieruimte van het gebouw waar ik woon. Ik heb handlettering of kaligrafie gedaan. Dat was fantastisch leuk en het maakt me blij. Wat me niet blij maakt, is dat ik stress heb, zo vlak voor de toetsweek. Ik moet nog een hele hoop doen. Het valt opzich wel mee, maar ik moet het allemaal wel gewoon even doen. En dat is even pittig. Ik moet twee essays schrijven, één daarvan is 1000 woorden. Ik heb er al 200. Duizend woorden zijn er niet zo veel als je zou denken, maar je moet het toch maar even doen. Het gaat over de film The Full Monty, maar je moet het toepassen in de tijd en koppelen aan de geschiedenis van Groot Britannië. Geweldig leuk. Maar nu even niet.

Dat is altijd het probleem. De huiswerk opdrachten zijn nooit stom, alleen wel altijd stom op het moment dat het moet. Ik moet (of ik wil, want ik wil het vak halen natuurlijk) het boek de Casual Vacancy lezen voor het vak British Arts in Context. Dat is het 4e boek van de module. We moesten in het totaal dus 4 boeken lezen. Super leuk natuurlijk, boeken lezen en er over praten, een toepassings opdracht maken in een groepje en punten binnen slepen. Klinkt goed, toch? Toch niet. Het waren 4 pittige boeken, en ik heb misschien stiekem (net als 70% van de rest van de klas) niet alle boeken uitgelezen. Dit was ook het geval met The Casual Vacancy. Ik heb hem niet uit voor vorige les. Ontken ik ook niet, maar je moet van te voren zo'n mini testje doen en je moet 7/10 goed halen ik had 6/10. Dus dan doet de docent de deur voor je open en mag je rustig met al je spullen weer naar buiten lopen en mis je dus een les van 4,5 uur. Jammer voor mij. Maar ik heb echt geprobeerd dit boek te lezen, maar het lukte gewoon niet. Ik heb uiteindelijk het luister boek maar er bij gehaald. Dat ging beter: je hoeft alleemaal te luisteren, veel beter. Maar nu doet Audible.com raar (free membership) en ik moet het boek donderdag (weer) uit hebben.. Ik moet dan vervolgens nog een keer het testje doen en dan nog een extra opdracht doen. Ik moet ik een nieuw einde voor het boek schrijven. Dat is prima, als ik uberhaupt het boek uit krijg voor de juiste datum.

Morgen heb ik gelukkig niet veel te doen. 1,5 uur les en de rest van de dag om te leren en een boek uit te lezen wat eigenlijk naar mijn idee alleen maar over seks gaat, vloeken, verschikkelijke levens van mensen en een man die iedereen in het mini dorpje heeft beinvloed met zijn dood. Ja, ja, op zich zie ik de literaire invloed van het boek wel, en hoe JK Rowling door dit boek laat zien hoe de UK is en blabla. Maar het boeit me gewoon echt even niet op dit moment. Ik kan dit er gewoon echt even niet bij hebben, terwijl het ook gewoon prioriteit heeft, wil ik mijn EC's voor dat vak willen krijgen.

Okay. deze post heeft wel weer genoeg rage  voor één blogpost. Ik ben gewoon niet super chippy op dit moment.

Liefs,

Hannah

Geen opmerkingen:

Een reactie posten