donderdag 9 februari 2017

9/02

Deze morgen was het weer mooi vroeg. Ook al ben ik geen fan van vroeg opstaan, ik vind het fijn om de positieve kanten van ieder moment te zien. En man, wat heb je opeens veel meer dag als je vroeg op staat! Dat is echt wel tof. Ook leuk om te kijken naar slaperige hoofden op het station, of naar juist klaarwakkere hoofden van mensen die het goed kunnen hebben om in het pikke donker op te staan. 

Ik had een moment van paniek toen ik in de bus stapte deze morgen. Ik heb namelijk even van portomonees gewisseld, omdat de ene wat groot en onhandig was. Ik ben geswitcht (h zit in 't kofschip dus dan moet er een t achter toch? Ik leer nog steeds) naar een wat kleinere portomonee. Ik dacht me te herinneren dat ik mijn ov-chipkaart in de 'nieuwe' portomonee had gestop, maar toen ik in de bus stapte en mijn portomonee open deed, zat ie er niet in. Ik schrok enorm. Dan moet ie in het voorvakje van mijn tas zitten, dacht ik. Want hij zat ook niet in mijn zakken. In de bus graaide ik in paniek in het voorvakje van mijn tas (Tip: als je iets kwijt bent, ga nooit in paniek graaien, dan vind je het nooit!). Jawel en gelukkig: ik vond hem vrij snel. De buschaffeur ded nog even een lichtje voor me aan. Hij kon de paniek denk ik ruiken, dat kunnen buschauffeurs vaker. Dit avontuur is gelukkig goed afgelopen!

Ik heb vandaag weer eens iets nieuws voor het eerst gedaan. Ik vind die quote altijd zo leuk "When was the last time you did something for the first time?". Ik houd van taal en van woordspelingen en dit is right up my alley. Dus vandaag heb ik voor het eerst o o i t koffie (lees: cappuccino) gekocht op het station, in de  hoop dat het me wat op pept/wakker houdt. Ik vertelde het bijna tegen de meneer aan de kassa van de Albert Heijn TO GO, bijna, net niet. Achteraf had ik het gewoon moeten zeggen, dat is toch leuk:) De meneer was ook vrolijk zo op de vroege ochtend. Hij wenste mij een mooie dag! 



Geen opmerkingen:

Een reactie posten